Cisco Jabber – vezetékes mobil integráció és jelenlét kezelés

Home » Telefonközpont Kollaboráció » Cisco Jabber – vezetékes mobil integráció és jelenlét kezelés

Vezetékes mobil integráció és jelenlét kezelés – Cisco Jabber

Elérhetőnek lenni bárhol, bármikor – az irodától távol végzett munka alapvető feltétele. Miközben egyre több a kommunikációs csatorna, azok költségeit is optimalizálni kell, az információcsere biztonságának szavatolása mellett. A Cisco Jabber Unified Communications (UC) kommunikációs alkalmazás minden felhasználója számára könnyűvé és produktívvá teszi az azonnali kommunikációt, online információ cserét (csetelés), történjen az bárhonnan is, bármilyen erre technikailag alkalmas, kompatibilis eszköz használatával.

A Cisco Jabber-ből Macintosh, Windows, Android, iPhone, iPad, BlackBerry verzió is egyaránt rendelkezésre áll. Ez az egységes platform tökéletes, költséghatékony megoldást nyújt a mobilitás minden jelenlegi és jövőbeni kihívására. Tartózkodjunk bárhol, a Cisco Jabber nyújtotta uniformizált jelenlétkezelés funkciója segítségével pillanatok alatt elérhetünk minden, a rendszerhez kapcsolódott számunkra fontos személyt. Bárkit könnyedén megtalálhatunk és a rendszeren, nyomon követve figyelemmel kísérhetjük az éppen aktuális státuszukat, elérhetőségüket. A Cisco Jabber harmonikusan együttműködik minden fontos Cisco applikációval, biztosítva a meetingek, értekezletek, konzultációk és az ügyfélkapcsolati tevékenységek hatékonyságát. Mindehhez hathatós segítséget nyújtanak az azonnali üzenetküldést (Jabber IM), hang alapú kommunikációt (voice messaging), hang és kép alapú kommunikációt (video and voice messaging), a softphone megoldásokat, a távoli asztali megosztást (desktop sharing), valamint a konferenciabeszélgetést támogató Cisco eszközök és alkalmazások.

Több mint egy telefonközpont szoftver

Van megoldás a mobilitás kihívásaira: az egységes kommunikációs platformot kínáló Cisco Jabber. Uniformizált jelenlétkezelés, azonnali üzenetküldés, hang- és képalapú kommunikáció, távoli asztal megosztása és konferenciás képességek javítják a vállalaton belüli és azon kívülre irányuló megbeszélések, értekezletek, konzultációk, ügyfélkapcsolati tevékenységek hatékonyságát. Mindez magas fokú biztonsággal, nyílt alapokon, a gyakran használt asztali alkalmazások – például Microsoft Outlook – integrációja mellett.

„A kommunikáció akkor segíti leginkább a hatékonyságot, ha minél többen és minél több csatornán érhetők el. Ennek jegyében cégünk valamennyi Cisco Unified Communications rendszert használó ügyfele számára ingyenesen elérhetővé tette a Jabber jelenlét-információt és azonnali üzenetküldést nyújtó funkcióit, a felhasználói létszámra való tekintet nélkül. Jelenleg Magyarországon a top 1000 vállalat közel harmadánál alkalmazzák a Cisco egységes kommunikációs megoldását, így a hazai piacon is nagy számú felhasználó élhet a Jabber alapvető funkcióinak előnyeivel”
Mihályfi Márton - Cisco Magyarország

Jabber for mobile

A Jabber for mobile applikáció tökéletes mobilitást ad a kezünkbe a vállalati ügyek széles körű kezeléséhez. A termék verziói a komplex kompatibilitás érdekében minden fontos, napjainkban használt mobil eszközön (androidos telefonok, tabletek, iPhone, iPad, Blackberry) és operációs rendszeren (Android, IOS, BlackBerry OS) elérhetők. A Cisco Jabber mobil eszközökre kifejlesztett alkalmazásának használatával ugyanazt a hatékonyságot és kiváló minőséget érhetjük el munkánk során, mintha egy asztali gép előtt ülve dolgoznánk.

A Cisco Jabber a Cisco Networks and Cisco Unified Communications Manager minden előnyével rendelkezik, így biztosítva a magas minőségű, de ugyanakkor tökéletesen biztonságos vállalati kommunikációt. A biztonságos cégen belüli, illetve a cégen kívüli kommunikáció a cégvezetés egyik, legfontosabb, kardinális pontja napjainkban, hiszen a beruházások, ügymenetek védelme, a fontos információk titkosítása elengedhetetlen a problémamentes cégműködtetéshez. A Cisco Jabber minden tekintetben tökéletesen megfelel e kritériumoknak, támogatva a „harmadik fél” típusú megoldásokat is.

Softphone és IM kliens egyben

A Cisco Jabber -en belüli cset kliens biztos alapot ad a cégen belüli, kollégák közötti kommunikáció hatékonyságának növelésére, így közvetett módon, szintén a költséghatékony vállalatműködtetést is elősegíti. Cisco Jabber alapvetően az Unified Communications (UC) Manager termék alapjaira épült a fejlesztése során. Teljes mértékben támogatja a szoftver alapú telefonhívások lebonyolítását is, mindezek mellett a szélessávú hang és videó átvitelnek köszönhetően akár a 720p felbontású, HD minőségű kommunikációt is lehetővé teszi. Az azonnal üzenetküldési funkció, azaz az IM (instant messaging) révén bármelyik kollégánkat könnyen elérhetjük, de ha valamilyen oknál fogva mégsem sikerült beszélnünk vele, rendelkezésünkre áll még a Jabber hangposta funkciója is, ahol üzenetet hagyhatunk a számára.

A Cisco Jabber a Cisco Networks and Cisco Unified Communications Manager minden előnyével rendelkezik, így biztosítva a magas minőségű, de ugyanakkor tökéletesen biztonságos vállalati kommunikációt. A biztonságos cégen belüli, illetve a cégen kívüli kommunikáció a cégvezetés egyik, legfontosabb, kardinális pontja napjainkban, hiszen a beruházások, ügymenetek védelme, a fontos információk titkosítása elengedhetetlen a problémamentes cégműködtetéshez. A Cisco Jabber minden tekintetben tökéletesen megfelel e kritériumoknak, támogatva a „harmadik fél” típusú megoldásokat is.

A Cisco Jabber a Cisco Networks and Cisco Unified Communications Manager minden előnyével rendelkezik, így biztosítva a magas minőségű, de ugyanakkor tökéletesen biztonságos vállalati kommunikációt. A biztonságos cégen belüli, illetve a cégen kívüli kommunikáció a cégvezetés egyik, legfontosabb, kardinális pontja napjainkban, hiszen a beruházások, ügymenetek védelme, a fontos információk titkosítása elengedhetetlen a problémamentes cégműködtetéshez. A Cisco Jabber minden tekintetben tökéletesen megfelel e kritériumoknak, támogatva a „harmadik fél” típusú megoldásokat is.

Online követhető státuszok

A Cisco Jabber egy igen hatékony eszköz minden, termelési folyamatokat koordináló manager kezében, hiszen a jelenlétkezelés segítségével a vezető beosztású személy folyamatosan monitorozhatja a vállalat alkalmazottaink elérhetőségét, bárhonnan áttekintheti a beosztottjai éppen aktuális kommunikációs állapotát. Így azonnali rálátása nyílik arra nézve, hogy kik, azok a kollégák, akik éppen telefonhívást bonyolítanak, vagy elérhető (online) állapotban vannak, illetve kik azok, akiknek a státusza offline. Itt is elsősorban a hatékonyságon van a hangsúly, mivel a lista gyors áttekintését követően egyből kiválaszthat ó az éppen elérhető és az probléma megoldásában releváns szaktudással, eszközökkel rendelkező munkatárs.

A Cisco Jabber legfontosabb funkciói

Jelenlétkezelő (Presence)

Segítségével folyamatosan nyomon követhető, monitorozható, hogy a felhasználók, kollégák közül ki az, aki éppen be van jelentkezve, online státuszú, kijelentkezett, elfoglalt, vagy éppen hívást fogad, esetleg értekezleten vesz részt.

Azonnali üzenetküldés, Jabber IM

Azonnali kommunikációs lehetőséget (csetelés) nyújt minden éppen, a rendszeren keresztül éppen elérhető kollégával (amennyiben a Cisco Jabber kliens az ő eszközükön is telepítve van).

Hangposta és nem fogadott hívások funkció

Könnyedén és gyorsan meghallgathatjuk a hangpostán hagyott üzeneteinket és áttekinthetjük vele a korábban elmulasztott, nem fogadott hívásaink listáját is.

Hang alapú kommunikáció

A Cisco Jabber tökéletesen együttműködik a VoIP asztali telefonokkal, de emellett virtuális telefonként is használható egy szimpla headset segítségével.

Keresési funkció

Ennek a rendkívül praktikus funkciónak köszönhetően pillanatok alatt utána nézhetünk a telefonkönyvben tárolt neveknek, telefonszámoknak és email címeknek.

Asztali megosztás funkció

Desktop gépen történő megosztási funkció, amely lehetőséget biztosít arra, hogy bármilyen korábban rögzített beszélgetést megosszunk kollégáinkkal, illetve továbbítsuk azt, amennyiben ez szükséges, emellett gyakorlatilag minden típusú dokumentumot (word dokumentumok, táblázatok, weboldalak stb.) is egyből meg tudunk osztani vele.

Hang és kép alapú kommunikációs eszköztár, videó konferencia

Használjuk ki az előnyét a kiváló minőségű kép alapú hívások nyújtotta előnyöknek, hiszen így a hang mellett lehetőség nyílik egy sokkal személyesebb kapcsolatfelvételre, amely során lényegesen hatékonyabban tudjuk kezelni a problémásabb céges ügyeket is (Cisco telefon vagy videó konferencia fiók: WebEx account szükséges hozzá).

Mobil applikációk

A mobil eszközökre telepíthető Cisco alkalmazások segítségével, ugyanolyan hatékonysággal és minőségben tudjuk intézni céges ügyeinket, mintha azokat egy asztali számítógépről, vagy laptopról intéznénk.

Microsoft Outlook integráció

Kapcsolatok hozzáadása a Microsoft Outlook fiókhoz, megbeszélések, találkozók adminisztrációja (hozzáadás, szerkesztés, törlés).

WebEx Meeting integráció

A WebEx integrációjának segítségével a virtuális konferenciák és meetingek a Cisco Jabber rendszerén keresztül könnyen kezelhetők, adminisztrálhatók. Az online csetelés funkció kibővítésével a WebEx konferencia „híd” kialakításával egy időben több kollégával, ügyféllel kommunikálhatunk kiváló hang és képminőségben. Ezek mellett természetesen lehetőség van privát cset indítására vagy akár egy zártkörű konferenciabeszélgetés lebonyolítására.

A Cisco Jabber legfontosabb előnyei

Alacsony költségek

Okostelefonok és tabletek – a Cisco Jabber natív alkalmazásokkal támogatja a távolról végzett munkát. A vezetékmentes hálózat (WLAN) magától értetődően használható, így a hívások, üzenetek fogadása, küldése otthonról, szállodából vagy Wi-Fi hotspotokról – akár külföldről is – egyaránt történhet, csökkentve ezzel a szolgáltató irányába való forgalmazást, és így a költségeket.

Elérhetőség

A Cisco Jabber -rel azonnal felmérhető az alkalmazottak elérhetősége. A jelenlétkezelésnek köszönhetően bárhonnan áttekinthető a kollégák kommunikációs állapota – kijelentkezett, elérhető, távol tartózkodik, telefonhívást intéz, és más, egyéni állapotok -, így a holtidők minimalizálásával rögtön a megfelelő személlyel vehető fel a kapcsolat.

Vállalati igények

Napjaink többfeladatos környezetében fontos kommunikációs lehetőség az üzenetküldés. Legyen szó akár személyes, akár csoportos csevegésről, állandó csevegőszobáról, a Cisco Jabber Extensible Messaging and Presence Protocol (XMPP) alapú vállalati szintű üzenetküldő képességekkel könnyen tartható a kapcsolat az üzleti partnerekkel.

IP-telefónia

Nem csak asztali, hanem mobil környezetben is élvezhetők az IP-alapú telefonálás előnyei. A Cisco Unified Communications Manager alapjaira épülő Cisco Jabber támogatja a szoftveres telefonálást, a szélessávú hang- és videoátvitelt (akár 720p felbontású HD-s streaminggel), és a Wi-Fi hatósugarán túl hagyományos telefonhívásokra is lehetőséget ad mobiltelefonról.

cisco jabber

Kell egy csapat

Konferencia- és csoportmunka eszközei révén a Cisco Jabber széleskörű távoli asztal megosztást kínál, a Cisco WebEx nyújtotta lehetőségekhez való hozzáférés mellett. Egyszerű dokumentum-megosztás vagy a beszélgetőpartnerek számának rugalmas változtatása fokozza a kommunikáció hatékonyságát, legyen szó hangról, videóról vagy webes konferenciáról.

Tűzfalas védelem

A Cisco Expressway for Mobile and Remote Access révén tovább fokozható az irodán kívüli hatékonyság: általa könnyen és biztonságosan elérhetők a Cisco Jabber kínálta szolgáltatások a vállalati hálózaton kívül is. Szemben a VPN-nel, ebben az esetben csak a Jabber forgalma kerül titkosításra, vagyis a személyes adatok nem kerülnek vállalati hálózati környezetbe.

Személyes tér

Az okostelefonokra és tabletekre fejlesztett natív Cisco alkalmazásokkal a mobil kommunikációs eszközök kiterjesztik a Cisco Unified Communications Manager lehetőségeit. Munkahelyi telefonszámával fogadhat és indíthat hívást a Cisco Jabber által, így a magántelefonszám, a személyes tér továbbra is privát maradhat.

Akadályok nélkül

Gond nélkül elérhetőek a Cisco Jabber képességei az olyan közismert, gyakran használt asztali alkalmazásokból, mint a Microsoft Outlook. A jelenlétkezelés és az egykattintásos – click-to-communicate – kommunikáció, azaz üzenetküldés és hang/videohívás a levelezőkliens egyes változataiban a Microsoft saját névjegykártyás ikonján keresztül is megvalósítható.

Néhány ismertebb kollaborációs referenciánk
Orex_Ora-Ekszer_logo és a cisco jabber
OREX Zrt.
Az OREX ÓRA-ÉKSZER Magyarország vezető ékszerforgalmazója, amely kiváló minőségű ékszerek és órák szakértők által megvizsgált, gazdag kínálatát nyújtja rendkívül kedvező árakon: úgy, ahogyan az Magyarország legnagyobb ékszerforgalmazó hálózatától elvárható. Telepített, karbantartott eszközök:
Cisco UC 520 IP telefonközpont
Cisco 7900-as IP telefonok
Cisco Catalyst Express kapcsolók
libro logo és cisco jabber
Libri könyvkereskedelmi Kft.
1991-ben létrehozott Libri Könyvkereskedelmi Kft. az Állami Könyvterjesztő Vállalat jogutódjaként alakult meg. A megörökölt bolthálózat és szervezeti felépítés korszerűsítésével és a folyamatos bővítésével a Libri 400 fő foglalkoztatásával, 34 üzletével, a Libri.hu internetes áruházával, közel nyolcmilliárd forint éves forgalmával az ország egyik legnagyobb könyvértékesítőjévé vált. Telepített, karbantartott eszközök:
Cisco Call Manager 8.0-t a hozzá tartozó
Cisco 3900 / 6900 / 7900-as IP telefonokkal
Cisco Unity Connection 8.0 hangposta
vista_logo
Vista Utazási Irodák Kft.
A céget 1989-ben alapította két magyar magánszemély, akik mindmáig a vállalkozás társtulajdonosai.
A Vista valamennyi magyar utazási iroda közül a legnépesebb ügyfélkört tudhatja magáénak: utasainak száma évente meghaladja a százharminc ezret. A cég hálózatában, fővárosi és vidéki irodáiban több mint kétszáz munkatárs szolgáltat. A Vista Magyarország első számú utazási irodája, évi forgalma 10 milliárd forint. Az adózott nyereség csaknem teljes egészét újabb fejlesztésekre és az ügyfelek kényelmét szolgáló elképzelések megvalósítására fordítja. A cég pénzügyi biztonságát a milliárdos nagyságrendű értéket képező terheletlen ingatlantulajdon is szavatolja. Telepített, karbantartott eszközök:
Cisco Call Manager Express 8.0-t a hozzá tartozó
Cisco 3900 / 6900 / 7900-as IP telefonokkal
Cisco Unity Express 8.0 hangposta
SoliDBank® 601 VOIP hangrögzítő berendezés
mkk_logo
MKK Zrt.
Az MKK Magyar Követeléskezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság (rövid nevén MKK Zrt.) az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság (rövid nevén MFB Zrt.) által – az Inveco Portfóliókezelő Pénzügyi Kft. jogutódjaként – 1997. január 1-jén 500 millió Ft-os alaptőkével létrehozott társaság. Az MKK Zrt. az MFB stratégiai csoport tagja.
További információk
Saját szakmai anyagok, előadásokKapcsolódó termékek
Saját szakmai anyagok, előadások
link, stb.
Kapcsolódó termékek
pdf
Kérjen ajánlatot!

* Kotelezően kitöltendő

A megoldás specialistája
Szekeres Viktor
ügyvezető
Tizenkét év alatt több 200 cégnél 3000 telepített mellék fűződik a nevéhez. Öt éve foglalkozik Cisco rendszerekkel. CCNA, CCDA, és UCCX specialist minősítéssel rendelkezik. Viktor hobbija búvároktatás de szenvedélyes jazz rajongó is.
Telefonszáma: +36.1.456.80.14
Mobil: +36.20.222.5702
Email: szekeres.viktor(kukac)gloster.hu